fredag 13 juli 2012

cape town

efter port alfred svangde vi forbi Knysna tre dagar och Stellenbosch tre dagar, med cirka 15 busstimmar totalt darimellan. i mandags kom vi till efterlangtade cape town!! vadret ar verkligen inte det basta den har tiden pa aret, men det hindrar inte oss direkt. igar var vi upp pa table mountain och blev helt genomblota av molnen som vi hamnade i, men lika glad for det var vi nar vi kan komma hem och ta en rykande het dusch!
ikvall blir det live musik ute pa byn, som vi sager..haha.

pa mandag flyger vi till hong kong, sa har fixas det for fullt. har precis ordnat en vidare biljett 31 juli fran hong kong till bangkok :) :) :) sa snart far vi ocksa lite sommar hoppas jag ;) men forst upp blir tva veckor i hong kong som vi ar supertaggade for..

vi vill skicka en stor varm bamsekram framforallt till vara underbara familjer och de narmsta vannerna- ni ar alla sma stjarnor som foljer med oss i allt vi gor. var och en pa sitt egna satt. tack love love ♥

3 kommentarer:

  1. Härligt att ni snart får slippa frysa och kan njuta av solen - även om ni klarar er tack vare er inneboende värme. Hoppas Asien blir lika underbart som ni har haft det i Afrika. Ser fram emot nya äventyrsberättelser från er - var rädda om varandra. Bamsekram tillbaka från mamma Haidie

    SvaraRadera
  2. Säger som Haidie, härligt. Thailand är underbart, vi åkte ju runt i norra Thailand för fyra år sedan. Vi var bl.a upp mot gränsen till Burma, några byar med, vad jag kallar deras samer, alltså olika små folkstammar. Deras underbara hantverk var det som tilltalade mig. Plus allt annat så klart. Hong Kong skulle oxå vara spännande att besöka. Nu spånar vi på Vietnam till nästa resa. Blir något åt det hållet i mars, när jag slutat jobba.
    Vi är i stugan och ser inte fjället för dimman. Ha de gott kram från momma o moffa.

    SvaraRadera
  3. Skickar en superduper bamsekram tillbaka till er! Jag är också taggad för att ni ska till Hongkong - och då är det inte ens jag som åker!!! :) Fast jag är ju med er på ett hörn så det är väl därför :) Ni får det säkert spännande - ja, och jag med då så klart :)

    SvaraRadera