fredag 2 november 2012

Vientiane


vi är nu i huvudstaden. igår tänkte vi ansöka om visum till indien på ambassaden men det gick inte helt bra.. inget av det vi läst på hemsidan stämde. när vi kom dit behövde de ifyllda blanketter som endast fanns på internet att skriva ut i förväg, två kopior på passet, två foton, biljetter in och ut från indien och de skulle ta dem minst 5 arbetsdagar innan det var färdigt. de vi inte redan hade så som flygbiljetter han vi inte fixa under de två timmar de hade öppet, så vi hinner inte vänta innan vårt laos-visum går ut. nya planen är att stanna här över helgen och sedan åka till bangkok och ordna visumet där, och när det är färdigt borde vi vara på väg till Indien. Nu har vi precis gjort internet delen av visumet och jag råkade vara ironisk på en fråga?!! vet inte hur det gick till men det var så många detaljerade frågor som kändes helt irrelevanta för mig så jag tappade väl fokus. och det går inte göra om utan den är fast nu!! herregud alltså håll tummarna att det går ändå.. hoppas de har lite humor på ambassaden ............. ångrar mig såklart nu i efterhand.

jag känner inte för att försöka hitta på så mycket här i Vientiane utan ska ta lite egen-tid och bara leva och reflektera. igår var vi på en jättegod italiensk resturang och ikväll tror jag det blir en massage. stora kramar och pussar till er så länge!

en gammal bild från när vi var i Kenya.. Afrika är det stället på jorden där en del av mitt hjärta lämnades kvar och jag kommer absolut att åka tillbaka när jag får möjlighet.

1 kommentar:

  1. Hej där - kul att vi får en uppdatering av hur ni har det. Olyckligt med visumet och det är mycket att hålla koll på med intyg och papper (jag vet....) Håller tummarna att det går bra. Kan inte låta bli att le när jag läser "ska ta lite egentid" - är det så mycket annat än det? haha. Kramar från mamma Haidie

    SvaraRadera