söndag 23 september 2012

kycklingburgare

beställde en kyckligburgare på stranden.. mm gott, tills jag tog en tugga. äter allt men KORIANDER.. det har jag väldigt svårt för.. om det inte gäller liv eller död.. eller om jag blir bjuden på mat.. då får jag ner det. men inte under frivilliga omständigheter. jaja, det här var en burgare stoppad med koriander så jag åt lite men kände sedan att det var bra. när servitrisen frågar varför jag inte ätit upp, säger jag bara som det är, och då sticker hon iväg och lagar en ny, utan koriander. väldigt snällt. stripsen hade jag ju tryckt i mig och halva burgaren, så när tallrik nummer 2 kommer orkar jag bara ta två artighetstuggor och röra om lite med gaffeln. kände man sig genast lite dum sådär. ångrade på en gång att jag låtit dem laga mig en ny bara för att det "inte passade smaken". kände mig tuff först att jag skulle stå på mig, men fortsätter nog i våra gamla spår. vi säger aldrig till, inte äns när vi råkar få en currygryta när vi beställt nudlar. vi tar vad vi får och tänker inte mer på det. en gång fick kristoffer helt fel mat, men brydde sig inte och mumsar i sig allt. sedan får  personen vid bordet brevid kristoffers mat och frågar vart maten han beställde är, då fick vi förklara att den har ju kristoffer precis ätit upp, haha. men hellre det än att sitta och känna sig som en kräsen, krävande kund.  mycket trevligare att känna sig ödmjuk och nöjd. jag har jobbat som servitris en kväll, och vill inte ge dem mer skit än vad jag inser att de redan får av alla störiga, krävande gäster. blir inga tuffingar av oss helt enkelt. kände mig rådum när jag gick därifrån med ännu en lämnad tallrik med mat. ska nog lära mig äta koriander i fortsättningen...

två kryp kom med när jag tog mig en klick av ketchupen... hehe

1 kommentar:

  1. Det är så gott med såna fruktdrinkar! Drick en eller två för mig också, det vore bussigt!! :)

    Ser också att de har de där jättefina vita stolarna från Ikea. Ja alltså inte barnstolen, haha, utan korgstolarna :)

    Ser ut som att ni har det bra - härligt!! Och kul att ni uppdaterar bloggen ofta med bilder, är så roligt att få se :)

    SvaraRadera