lördag 29 september 2012

shopping

i bangkok är det svårt att ha en dålig dag länge. tog en promenad i området, som vi känner till utan och innan vid det här laget. är ju omöjligt att hålla sig från att shoppa när de har så mycket fint och så billigt (börjar bli lite van i kläderna när det kommer till prutningen också). kristoffer shoppade en hel indien-outfit, dvs täckande men tunna luftiga kläder. blev även en vattentät väska (perfekt resegrej), mjukisshorts och KIZZ t-shirt till K, klänning, top, flipfops till mig och ett varsitt halsband. Alltså det är ju inga pengar vi pratar om när flipflop kostar 10 kr, halsband 15.. klänningen var så dyr som 50 kronor, hehehe.

vill visa toppen här som kristoffer tyckte var så fin, och det första färgglada plagget jag har i resväskan.. väldigt ovant men upplyftande med färg!! efter koh phangan har jag en röd näsa, bruna ben och snart blont hår :)

jag förstår är kläder och sånt är en högst värdslig grej ... men det är lixom ett intresse som följer med över hela världen när det finns utrymme. kläder och shopping, ytligt men så himla kul. ja - ni vet vad jag snackar om! vi åker ju till indien snart och min väska är stoppad med korta shorts, linnen och tjocka tröjor, funkar inte där. får se vad vi kan hitta som är mer "indian"-style, hehe. köper säkert något pösigt, täckande och luftigt på plats.

2 kommentarer: